jaja we leven nog!

Oke ff zitten en vertellen hoe het hier gaat...

We werken zoveel dat ik gewoon geen tijd heb om te schrijven. Tussendoor gebeuren er 101 dingen tegelijk en loopt elke dag compleet anders dan geplanned.

Van de week hebben we een enorm onderling conflict gehad tussen het managementteam. Komt erop neer dat iedereen zich met iedereen bemoeide en dat leidde ertoe dat bij mij de bom barstte. Het was kerst, iedereen liep met een zuur gezicht omdat iedereen zich druk liep te maken over een ander en dat maakte het alleen maar erger dat ik thuis zo mis. Vooral met de feestdagen. Ik dacht eeen oplossing gevonden te hebben en had een etentje georganiseerd met zn allen, maar dat maakte het alleen maar erger. Anyway het eindigde in een enorme ruzie en daarop werd absoluut geen aktie ondernomen door het managementkoppel waarop Danny en ik besloten dat we misschien maar gewoon naar huis moesten gaan. Dat was het keerpunt voor het managementkoppel om toch in te grijpen en dominant als ik ben heb ik mijn eisen veteld en die zijn heel simpel. Back off en laat me gewoon mn werk doen! Niemand moet zich ermee bemoeien.

Alles is uitgepraat en de grenzen zijn duidelijk dus we zitten nu in poging 2.

Maar nu hebben we de lodge vol en we hebben de meest irritante klanten met ladingen kinderen... en laten wij nou net niet de geschikste plek zijn voor kleine kinderen. Er zijn geen kinderactiviteiten (ja ouders verwachten dat wij dat doen, als ouder ga je natuurlijk niet zelf iets met je kinderen doen) We hebben geen zwembad, de laatste paar dagen alleen een erg woeste zee. Die wij helaas niet met een knop kunnen bedienen tot groot ongenoegen van onze gasten. Ook zijn de gasten erg ontevreden dat er rotsen zijn wanneer het eb is.... Ooh en het is te warm.... En wat moeten wij doen, keep on smiling.

Verder hebben we een Nederlands gezin met 3 kinderen die in Mozambique wonen met een onuitstaanbaar gedrag. Zij hebben het vreemde idee dat je de plaatselijke bevolking hier kan behandelen als slaven. Baby kotst op de vloer, oh dat kan 1 van hun wel ff opruimen. Heb ff geen zin in mn baby, oh geef het wel aan 1 van hen. Mn kinderen hebben niets te doen, hey jij, ga met mn kinderen spelen!

Waar halen ze het lef vandaan? Hoe durf je zo met mensen om te gaan! Het erge is dat hun kinderen dit gedrag hoogst waarschijnlijk zullen overnemen en net zo worden als hun ouders.

Isaac onze duikinstructeur vroeg net aan Danny, waarom doen mensen zo tegen ons? Danny heeft hem uitgelegd dat sommige mensen een ander beeld in hun hoofd hebben en dat het niet normaal is.

Het is jammer want we hebben ook veel leuke gasten, maar deze lastige klanten slokken al onze aandacht op om alles op de rit te houden.

Gister hadden we ff een spannend momentje (zoals op mn facebook stond).

Isaac ging naar de wc, die tegen onze wc aanzit en terwijl hij de badkamer inliep voelde hij dat zn arm nat werd en hoorde hij naast zich geblaas. Hij draaide zich om en daar stond een spitting cobra op zn staart, klaar om aan te vallen. Hij is weg gerend en riep over de radio dat er een cobra was.

Het is ongelofelijk. Het kleinste mannetje wat we hier hebben lopen, loopt zonder twijfel of angst de badkamer in, met alleen een stok in zn hand. Vecht een minuut met de slang en slaat hem dood! Wow balls off steel! Helaas moeten we de slang doodmaken. Anders komt hij gegarandeerd terug. Wanneer het spuug in je ogen komt, ben je blind en wanneer hij je bijt smelt je huid weg en hoogstwaarschijnlijk moet de plek waar je gebeten word, worden geamputeerd.

Gister weigerde ik naar de wc te gaan, heb de hele dag mn plas opgehouden hahaha en nu ga ik met zonnebril op naar de wc!

De mannen van onze boot kwamen net naar ons toe om te vertellen dat het weer er niet goed uitziet. Er is veel wind en er komt maar geen regen. Dat betekent dat de druk zich opstapelt en dat we kans hebben op een cycloon.... Leuk... met oud en nieuw..... hopelijk gaat het dus regenen vannacht!

Oke ik ga weer ff orde scheppen in de chaos. De kinderen van de familie van 8 zijn op dit moment de complete beachbar aan het afbreken. Zucht...

blijven glimlachen...

Reacties

Reacties

Robbert

...respect...

Wendelien

Keep on smiling en alvast een goed 2012

Dewina

He wat klote zeg, en dat rond de feestdagen absoluut..Maar je bent standvastig,, laat je niet gek maken,, en met een glimlach blijven lopen tijdens het werken,, anders maken ze je alleen maar gekker..Hopelijk dat het nu beter gaat, u dat iedereen weet dat ieder daar zijn werk moet doen,, en jullie gasten, gewoon tactisch aanpakken..Wat denken ze wel ja,, nou hopelijk dat het sfeer beter is en dat het werken daar verbeterd,, wow maar wel eng hoor een cobra op de WC en dat boven je hoofd nog wel,, OMG,, ik denk dat ik direct na huis wil maar jullie doen het goed daar meid,, laat je gevoelens niet mee spelen daar,, hou jullie taai.. En wij denken aan jullie, kus2 van Marco en Mutiara

Helen , ronald,sander en Freddy duyvis

Super Marlies en Danny , leuk om je verhalen te lezen, een gezegend en voorspoedig 2012 en may all your Dreamscape comeback true. Wij wachten in spanning op je volgende verhaal. Enjoy

Diny

He Danny en Marloes,

Een goed 2012.
Eindelijk heb ik het briefje gevonden met de inloge gegevens, nu kan ik jullie reis volgen.,,heel leuk,,,
Laat jullie niet gek maken blijf rustig ,,,ik weet dat is heel moeilijk,,,,een dikke kus Diny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!