cambodja valt tot nu toe een beetje tegen

zo tijd voor een update!

ik ga ff beginnen waar mn laatste verhaaltje stopte en dat was in bangkok Allereerst zijn we die avond naar het lumpinipark gegaan, lumpinistadion konden we niet vinden, weet je hoe groot het daar allemaal is??. De dag daarna zouden danny en ik, renee opzoeken en gaan kickboksen, wij een taxi zoeken want met openbaar vervoer zou echt te ingewikkeld worden. okeej de taxi chauffeur zet ons ergens af... god mag weten waar (alles is in het thais) niemand die weet waar we heen moeten want het adres staat in het westers op papier en niet in thaise tekens... zucht na 3 uur zoeken hebben we het opgegeven en zijn we terug gegaan, we hebben nu met renee afgesproken aan het eind van onze vakantie want we waren bangkok aardig zat en wilde heel graag door naar cambodja. kortom kickboksen en ik in thailand gaan niet helemaal goed samen (tot nu toe dan)

sochtends om 6 uur hebben we de trein gepakt, de lokale trein, erg leuk en heeeeel druk hahaha die doet er 6 uur over tot aan de grens van cambodja.

ONS CAMBODJA AVONTUUR TOT NU TOE

okee we komen uit de trein en danny zijn tas word gelijk gepakt door een tuk tuk chauffeur en die rent er letterlijk mee weg naar zijn tuk tuk, anyway wij dachten prima we moeten er toch 1 hebben. hup en erachteraan gerend. Na 10 minuutjes rijden slaat de tuk tuk chauffeur ineens af van de hoofdweg af en ik dacht huh, hij stopt er komt een jongen naar ons toe gelopen, welcome at the combodian border, ik dacht huh, maar danny die is scherp!! dann had zich al goed ingelezen vooraf dus hij zegt, no you are not the border, i know you're scams and i have bin to cambodja many times before so bring me to the border right now, ik dacht weer huh. hahahaha iedereen schrok en we werden naar de grens gebracht, ik was helemaal onder de indruk! geen grappen met danny hier hoor!! nou kom je aan bij de grens, moet je eerst een stempel halen dat je thailand uit gaat, daarna gezondheidsverklaring invullen, daarna visum aanvragen, daar word je wederom gewoon weer opgelicht door de douane, maar wat kan je doen??? stennis schoppen maar dan laten ze je rustig een paar uur wachten en daar hadden we geen zin in voor die paar euro, daarna moet je weer een stempel halen in een ander kantoor en dan ja dan mag je over de grens pfffff Dus over de grens aangekomen staat een bus die brengt je naar de taxiplaats ongeveer 10 min rijden. Het stuk tussen siem reap en de grens is in handen van de overheid en alle taxi's zijn dan ook van de overheid. Je kan ook een lokale bus nemen duurt ongeveer 5 uur, een taxi 2 uur, taxi kost als je met zn 2en gaat ongeveer € 38,- maar met zn 4en € 25,- , dus wij hebben 2 andere backpackers gevonden en met zn 4en de taxi genomen, Oja natuurlijk ook nog ff flink opgelicht bij het grenswisselkantoor met geld wisselen, zucht jaja hoort er allemaal bij

Je komt net buiten siem reap aan met je taxi, dan moet je eruit en overstappen op een tuk tuk, die tuk tuk brengt je naar je guesthouse, ons guesthouse was oke en met de tuk tuk chauffeur konden we een goeie deal maken voor de komende 2 dagen om ons overal heen te brengen.

Oke dit allemaal wisten we van tevoren en dat moet je incalculeren en niet te druk om maken, maar gister sloeg echt alles en dat is de reden dat ik cambodja steeds minder leuk begin te vinden.

Oke we werden om 5 uur opgehaald om de sunrise boven de ankor wat te zien, supermooi, echt heel indrukwekkend al die tempels, Entree tot de ankor wat kost $40 per persoon, voor 2 dagen!! ff serieus!! maar wisten we van tevoren. We hebben heel wat tempels gezien, de 1 nog mooier als de ander, we hebben denk ik bij elkaar zo n 600 foto's gemaakt hahaha en we zijn nog geen week weg!!hebben jullie al zin in de dia show, dit keer diashow van8 uur!! In Cambodja kan je betalen Riel en dollars, riel heeft een belachelijke waarde, 1 euro is 4200 riel, je hebt dus echt pakken met geld hahaha, we hebben een tasje vol, heel komisch, maar alles is hier relatief heel erg duur, bijna westerse prijzen en dat is zo ontzettend jammer, krijgen ze in dit land eindelijk toerisme en dan gaan ze dat zo erg uitbuiten dat het gewoon niet meer normaal is. na de tempels werd ons aangeraden de tour langs de floating village te doen, stond ook in de lonely planet dus dat gingen we doen, de boot $20,- per persoon WATTTT??? ARE YOU KIDDING ME???? ik had zo'n verotte boot kunnen kopen voor $20,- maar ja je bent daar al dus dan denk je ik doe het maar, varen langs een school, vraagt die jongen wil je iets kopen voor de kinderen, ja dat wil ik wel. kom ik in een aftans winkeltje, schriften $15,- en potloden $5,- nou toen is marloes ff ouderwets de pan uitgeflipt, ff serieus doe normaal!!! Heb die vrouw gevraagd wie dat geld krijgt maar ze gaf geen antwoord want dan praten ze opeens geen engels meer, dus ik zei vaar me maar naar de school ik geef de juffrouw zelf wel geld, vonden ze een beetje raar, iedereen beetje smoezelen maar we gingen er naartoe en de juffrouw was heel erg dankbaar, stelletje oplichters daar. na 20 minuutjes varen waren we klaar, zijn we weer afgezet dag $40,- oja en die jongen op de boot ook nog vragen om geld dus we gaven em $2,- maar hij wilde meer en omdat ie dat niet kreeg is tie boos weggegaan, krijg dan maar de t.... (onee dat mag ik zeker niet zeggen want dat krijgen ze hier zeker nog??)

terug in de tuk tuk heb ik alleen maar gevloekt, stelletje oplichters.

mam savonds ben ik voor je gaan winkelen want ze hebben hier zoveel sjaals hele markten vol, maarre nog niets gevonden want ik ga niet meer dan $2,- voor een sjaal betalen hoor! en er sprong een springkaan op me(een grote)toen wilde ik weg ieuwww bestjes!!!!hahaha vanavond weer zware onderhandelingen.

vandaag de rest van de tempels gezien, erg mooi!! voel me echt tomb raider!! Nu ff lekker aan de coffee en fruitshakes en vannacht nemen we de nachtbus naar de hoofdstad en geven we cambodja een 2e kans hebben we besloten. misschien hebben we nu gewoon een verkeerde indruk gekregen.

word vervolgd......

Reacties

Reacties

Chris

tjee wat een avonturen zeg. veel plezier chris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!