phnom pehn

Gister nacht hebben we de nachtbus naar de hoofdstad van cambodja genomen, was prima te doen, alleen stopt de bus gewoon en zegt niet dat hij in phom phen is, dat moet je zelf raden en je moet zelf wakker worden, gelukkig werd ik op tijd wakker hahahaha

Phom phen... wat kan ik zeggen... chaotisch, druk, hysterisch!! had ik al druk gezegd? :) heb nog nooit zoveel scooters gezien, 1 persoon op de scooter 2 of 3 of gewoon het hele gezin incl alle kinderen, nee of gewoon een bed vastgebonden op je scooter, kan hier allemaal hoor.

Toch is phom phen een mooie stad, mooie traditionele gebouwen.

vandaag zijn we naar de killing fields geweest. Voor mensen die niet zo van de geschiedenis zijn, er was hier een meneer pol pot en hij was een rode kmer, iedereen die dat niet was moest dood, dit speelde zich ongeveer 20 -30 jaar geleden af, heel vers dus nog. Pol pot heeft iedereen afgeslacht en grote massagraven gemaakt dat zijn de killingfields, daar zijn duizenden lichamen gevonden, wat zeg ik tienduizenden, waaronder kinderen, en baby's.

Wat het meeste indruk op ons maakte is dat ook kinderen werden gemarteld en niet vermoord maar doodgelagen, het zien met je eiegen ogen en foto's is toch wel wat anders dan op tv, Er was 1 afbeelding van een soldaat die een baby de lucht ingooit en daarna uit de lucht knalt... daar ga ik zeker over dromen... snap niet dat er zulke mensen leven en hebben geleefd.

Daarna zijn we naar de gevangenis geweest waar die pol pot zn gevangenen hield... pffff was een zwaar dagje, maar goed om te realiseren, dit gebeurde allemaal toen ik gewoon al rondliep en genoot van mijn onbezorgde jeugd.

anyway

MORGEN!! naar het strand woehoeeeee finally!! we nemen de bus in de ochtend en dan gaan we lekker paar daagjes chillen, Ik ben trouwens 1 grote atractie hier, echt heel genant, iedereen blijft staan kijken, mannen (ze botsen gewoon met hun scooter omdat ze zitten te kijken), vrouwen, monniken en danny zit maar te lachen, word er een beetje onzeker van maar okeej

jullie horen weer van ons!!!

Reacties

Reacties

Robbert

Je bent een attractie...heb je een nieuwe zonnebril??

Klaas

Dikke Vette Shit.

Heerlijke verhalen. Behalve die van Pol dan. De eikel is niet eens vervolgd. Natuurlijke dood. Maar ja, in iedergeval dood. Geniet van het strand en elkaar.
xxx

a.merza@chello.nl

Hallo kindertjes, klinkt allemaal erg spannend en veel zware kost maar een beetje geschiedenis is nooit weg.
lijkt mij erg leuk om zo chaotische stadje mee te maken kan ik ook op een scooter en doorheen rijden (val toch niet op) jij ben nog niet eens blond en je bent een attractie? nou lekker chillen en een dikke kus voor jullie. mamma

kitty

Wat een ervaringen allemaal....De dochter van Conno zou ook naar de killing fields maar ze vond Cambodja niet leuk en werd er bijna depressief van, dus op het laatste moment besloot ze toch maar niet te gaan.

Dat van de attractie vat ik niet....

groetjes Kitty

wendy

jeetje wat een verhaal,pff vooral van die soldaat en die baby hopeliik ga ik er ook niet van dromen.
geniet van het strand en dan een vrolijk verhaal he!!
kusss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!