mensen google ff phu quoc island (afbeeldingen he)

jadaar zijn we nu!! Wat is het hier mooi!! Een heerlijk tropisch bounty eiland met een heerlijke warme zee, we zitten in een super mooi resort met een bungalowtje met sea view, echt voor een appel en een ei, wat wil een mens nou nog meer!!

we zijn nu dus in vietnam, vandaag zijn we de grens over gegaan en hoewel ik heb geprobeerd cambodja een kans te geven, Danny en ik vonden het niets, het komt niet eens in de buurt van hoe leuk thailand al is. Mensen zijn vervelend, overal maar dan ook overal (supermarkt, douane, guesthouse, busstation) proberen ze je op te lichten. De hele dag staan mensen bij je te bedelen, ze willen allemaal troep aan je verkopen en dat gaat op zo'n irritante manier,

miss miss you want to buy, miss miss give you good price, cheapcheap, miss miss(dan reageer je op een gegeven moment na 3x no thank you te zeggen niet meer en dan gaan ze)mister mister you want to buy,is cheapfor you, good for me good voor you. cheap cheap. Dit gaat de hele dag door. kanje het voorstellen?

En toeristen prijzen zijn gewoon schandalig, ze rekenen belachelijke prijzen die totaal niet in verhouding zijn met het land. Voorbeeldje, gister vraag ik aan het meisje van het guesthouse hoeveel de bus kost naar de grens, ze zegt $18,-. Dan moet je nagaan dat een cambodjaan een gemiddeld salaris heeft van $ 25,- per maand, hoe kan ik vredesnaam een buskaartje dan zo duur zijn, want verwacht geen fancy bus, nee je zit gewoon met de locals in een afthanse voor de oorlogse bus. De verhouding klopt gewoon niet. uiteindelijk zijn we voor $7,- gegaan en nog vreselijk opgelicht maar ja, danny zei whatever als ik cambodja maar uit ben.

Grappig je komt over de grens en je bent gelijk in een andere wereld. Vietnam lijkt wat verder ontwikkeld. Mensen zijn superleuk en lief, kindjes proberen engels met je te praten omdat ze dat leuk vinden, en niemand valt je lastig.

We blijven op dit eiland nog wel ff hangen en ik zal morgen ff wat foto's erop zetten (grinnik grinnik) kan al dit moois toch niet alleen maar voor mezelf houden dan wil ik natuurlijk met jullie delen.

ik ga proberen te slapen, ook al zit er volgens mij naast mn bed een gekko met een megafoontje in mn oor te bleren, wat een herrie maken die beestjes!!!

laters

Reacties

Reacties

de eijlandertjes

Hoiii vakantiegangers, ik zal me ff melden voordat ik favoriete zus afben...ha,ha. leuk hoor al die verhalen!jaimy vraagt wel elke dag of er nieuws van jullie is!geniet nog heel veel en dikke kus van ons...

marloes en dann

ja zus , dat is je geraden!!! hahaha, vertel jaimy maar dat ik hier gewoon phineues en ferb kan kijken!!! ook huer hebben ze disney chanel!!! alleen hier zegt ze 'what are you doing?' i.p.v wat doe je?

wouter en nout

hey man

Leuk dat je al die reizen maakt, is toch een stuk interessanter dan elke week in het stadion zitten te verkleumen in ons koude kikkerlandje. Wij vonden azië ook geweldig en zouden er graag weer naar terug gaan. Nog een leuke tijd daar!
groetjes Woutje en Noutje

Danny

Heej jongens leuk dat jullie een berichtje achter laten! het is echt super hier ... ik raad jullie ook zeker aan om naar Vietnam te gaan. super leuk!

laterzzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!