het grote mysterie

Vannacht is er iets merkwaardigs gebeurd. Wij zijn beroofd van een pot pindakaas (was voor renee) uit de backpack van danny. Dit gebeurd op de nacht van dinsdag 16 november op woensdag 17 november. Verder is er ernstige schade toegebracht aan de backpack. Van de dader ontbreekt elk spoor.

Hahaha echt waar! Ik ben snachts wel wakker geworden omdat ik dacht dat ik iets zag lopen door de kamer. Dus ik met de zaklamp schijnen maar zag niets en dacht dat ik het misschien had gedroomd. S'ochtends wil danny zijn tas pakken en ik zag allemaal kapotte tas naast zn tas, dus ik zeg is dat jouw tas en verrek we zagen een heel gat gebeten uit de zijvakje incl ritssluiting in 100 stukjes van de backpack, eerst dachten we aan een rat maar toen zag danny dat de pot pindakaas weg was.... We denken een aap???? Wat kan anders een pot vasthouden? Wat ze allemaal niet doen voor een pot calve pindakaas, word een hele grote sterke aap!!

Jah we maken wat mee, we twijfelen nog om aangifte te gaan doen. Hahaha nee geintje.

Maar even terug waar we waren gebleven. Phu quoc was THE BOMB!!! (danny vind deze uitspraak heel 2001...) We hebben het super gehad, lekker zwemmen , zonnen, af en toe potje poolen, fruitshakes en coctails drinken. Echt een paradijs. Ook zijn we een dag met een boot op pad geweest en zijn we rond allemaal kleine eilandjes gevaren, waar je kon snorkelen. Ik heb er ook weer een trauma bij. We gingen eten op de markt en ik had besloten om vis te gaan eten, ik hou er niet zo van maar vond dat ik het maar eens moest proberen aangezien het hier bijna alleen maar word gegeten. Ik nam gegrilde makreel (kan nooit heel fout gaan toch?) en ik nam er noodles bij (phad thai). Ik krijg mn noodles en zag een dikke vette gamba ertussen zitten, nou vind ik gamba's hetzelfde als een kakkerlak dus dat eet ik niet. Nou zegt danny je kan ze eruit halen, dus ik roer in mn eten en toen!!!!! Zat er gewoon een octopus in!!!!! Een hele!!!! Mn hart stopte gewoon met kloppen en ik wilde gaan gillen en wegrennen maar toen besefte ik dat dat een beetje ongepast zou zijn, dus hebben we het terug gegeven en kreeg ik dezelfde noodles alleen hadden ze het seafood eruit gehaald. Verschrikkelijk en ik hoef ook geen vis meer! De makreel was overigens niet heel vies, beetje vissig...

Op dit moment dat ik dit typ zitten we op boot naar ha tien, we zouden een andere boot nemen maar die is stuk. Dus nu gaan we een beetje de verkeerde kant op maar moeten we wat langer in de bus zitten. Is niet zo erg. Ze probeerde ons net nog ff op te lichten hier in de haven, opeens waren er geen tickets meer. (we hadden gereserveerd) maar we konden wel dezelfde tickets kopen voor 4 dollar duurder, ff serieus, hoe dom denken die gasten dat we zijn. We werden best wel boos en ze spelen het echt heel goed ik denk dat 9 van de 10 erin zouden trappen. Danny had gebeld met ons resort en uiteindelijk hebben we de juiste tickets gekregen, voor de normale prijs. Erg vermoeiend maar hier is dat alledaags.

Verder wil ik jullie een indruk geven van wat dingen kosten hier in vietnam.

Biertje € 0.35

Frisdrank € 0.35

3 gangen diner € 7,-

Coctail gemiddeld € 2.50

Verse fruitshake € 1,-

Accomodatie verschild van € 5,- tot 20,- 2persoons kamer/per nacht

Wat vrij prijzig is in vietnam, zijn westerse dingen zoals westers eten of wijn.

We hebben een pittig dagje reizen achter de boeg en zijn nu in vinh long, super hotelkamer, erg ruim, voor de verandering een warme douche, die zijn schaars hier! Morgen gaan we de mekong delta verkennen, misschien met een boottocht ofzo dat weten we nog niet.

Hebben we geen hysterische gekko's om ons heen nee dit keer slapen we tegenover de karaokebar... vinh long heeftGEEN talent kan ik je melden! morgen gaan we eens een kijkje nemen, is wel lachen (behalve als je wilt slapen)

Reacties

Reacties

oma suurendonk

hallo danny en maloes
fijn wat te horen mooi,
verhaal erg spanneld,
veel liefs dikke kus

Marco & dewina

Jullie maken heel wat mee meid, leuke uitjes dus, ik niet, heb t ZWAARRR, maar we houden vol he, xx


Straks kan je je nichie zien via de skype, joepieee xxx

Melisa Dierx

HAHAHA een aap grappig ik snap het wel een pot pindakaas!!!! leuk hoor die verhalen maar mis jullie wel hier!!! dikke kus

marloes en dann

We missen jullie ook wel hoor!!! vid dat iedereen gewoon ff naar vietnam moet komen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!