hoog tijd voor een update!

Zo... de afgelopen 2 weken zijn zo snel gegaan!

Na ons avontuur in ho chi minh zijn we met de bus naar mui ne gegaan, superleuk plaatsje aan een super mooi strand. We hebben daar lekker een paar daagjes in een resort gezeten en een plaatselijk tourtje gedaan naar hele grote zandduinen die ineens opduiken middenin het landschap, zo sta je in de jungle en opeens waan je je in een woestijn, onze tourguide gaf aan dat hij ook tour deed door vietnam heen met de easyrider (motor) en we wilde dit al heel graag doen en we konden een goede deal met hem maken. De volgende dag vertrokken we met 2 motors en 2 guides opweg naar Dalat. Supermooie rit en op deze manier hebben we een hele andere Vietnam gezien. Het leven op het platteland, de natuur en meer geleerd over de gebruiken en gewoonte va de vietnamezen. Het klikte heel erg met onze guides (die van onze leeftijd waren) en we hebben heel erg veel gelachen. We hebben een overnachting gedaan in een plaatsje waar nog helemaal geen toerisme kwam en de dag daarna kwamen we aan in Dalat, de avond hebben we afgesloten door te gaan stappen met de 2 jongens en we konden maar geen afscheid nemen dus toen hebben we besloten om toch verder met ze te gaan naar Nha trang. Dag na het stappen hebben we het een dagje rustig aan gedaan en de dag daarna zijn we doorgereden naar Nha trang. Die rit was werkelijkwaar zo ontzettend mooi. We reden door een landschap met bergen en van die bergen zag je mega grote watervallen naar beneden vallen in superdiepe dalen, overal waar je keek watervallen,supermooie planten en bloemen en alles was zo mooi groen, uiteindelijk kwamen we aan in Nha trang en namen we toch eindelijk afscheid van onze guides nadat we ze moesten beloven dat we met ze zouden mailen.

Nha trang is een badplaats en daar is eigelijk alles mee gezegd, er is strand en veel grote hotels, restaurantjes en winkeltjes. De 2e dag dat we er waren ben ik ziek geworden, barstende hoofdpijn, buikpijn en super misselijk dus heb ik een dagje in bed gelegen, volgende dag was wel weer een beetje oke en hebben we een scooter gehuurd en zijn we de omgeving gaan verkennen. Ook hebben we een een sportschooltje opgezocht en een hebben we lekker getraind , waar ik echt 3 dagen spierpijn van heb gehad!!!! Die avond hebben we de nachtbus naar Hoi an genomen. De nachtbus is hier echt super, het is een bus met bedden, ja echte bedden!!! Dus je kan superlekker slapen, ondanks de enorme gaten in de weg! Onze bus ging dan ook 6x stuk hahaha ja we hadden 6 keer pech onderweg en i.p.v 10 uur deden we er 16 uur over... ach

Hoi an was echt een droomstadje, heel autenthiek, heel aziatisch en het leek of je een stap terug in de tijd had genomen, kleine houten huisjes, tempels en overal hingen lampionnetjes, we zijn er 2 dagen gebleven en hebben de dag dat we aankwamen het stadje bekeken en s avonds super leuk uiteten gegaan. De volgende dag zijn we met een tour naar de my son tempels gegaan. Dat was werkelijkwaar de slechtste tour ever!!! Het was zo slecht dat we enorm hebben gelachen. Van de tempels was niet zoveel meer over en het was er ongelofelijk druk. Als je bij de ankor wat bent geweest (cambodja) valt dit denk ik een beetje tegen. Maar dan onze tourguide hahaha die was zo slecht, hij was zo weggelopen uit een slechte kung fu film. We kwamen aan bij de tempels en we moesten uitstappen. Vanuit daar was het nog een stuk verder. We kregen een ticket in de hand gedrukt (waar we nog extra voor moesten betalen) en hij schreeuwde walk walk walk!!! Het regende pijpenstelen en iedereen ging lopen. Na 30 minuutjes kwamen we aan bij de tempels en daar stond meneer met een kopje koffie, lekker droog want hij had de bus gepakt. Mensen begonnen tegen hem te schreeuwen en toen werd hij boos en zei , Dan hadden jullie de bus moeten pakken. Hahaha dann en ik moesten alleen maar lachen. Terug gingen we met de boot, ging echt helemaal nergens over en de guide ging over op het verkopen van tickets weet ik veel waar heen. Dit deed hij heel sneaky door net te doen alsof hij toevallig naast je stond en dan begon ie te fluisteren... where are you going? Hahahaha danny werd para en zei dat ie gewoon hardop moest praten, toen ging ie door naar de volgende, een nederlandse man naast ons. We hebben er erg om gelachen, het was net een scene uit slechte b-film, wat een figuur. In Hoi an hebben we ook nike's laten maken, ja dat kan hier gewoon, model uitzoeken, stof of leer wat je maar wilt! We vonden het gewoon grappig en hebben dat laten doen. Zal wel ff een foto plaatsen.

Na 2 dagen zijn we verder gegaan met de bus naar Hue. Hue is ook echt een supermooie stad. Een keizerstad met in het midden de citadel van de keizer (of in ieder geval wat er van over is) Veel tempels en tombes van de overleden keizers, en zonen, en vrouwen noem maar op. Eerste dag zijn we met een cyclo door de citadel heengereden. Tweede dag werd ik weer ziek, zelfde verschijnselen als in Nha trang alleen dit keer wat heftiger, weer een dag in bed en dit keer kreeg ik ook medicijnen van de apotheek. Nadat ik medicijnen had ingenomen had ik minder buikkramp en de paracetamol werkt hier als een tierelier tegen de hoofdpijn. Volgende dag was danny aan de beurt. We weten niet precies hoe en wat maar we hebben nog steeds een erg zwakke maag . En we zouden echt een moord doen voor een donkerbruine boterham met pindakaas ofzo, misschien is het het eten, dat is gewoon erg verschillend van ons eten, geen vezels, geen voedingswaarde.

De derde dag in Hue hebben we een scooter gehuurd en zijn we tempels, pagodas en tombe's gaan bekijken. Mooi en fascinerend maar we hebben er nu wel ff genoeg gezien hahaha. Dag daarna hebben we een tour gedaan naar de dmz zone. Dat was de grens tussen noord en zuid vietnam. In deze zone liggen ontzettend veel bommen en landmijnen en nog elke maand vallen er 7 tot 8 slachtoffers. Voornamelijk kinderen die aan het spelen zijn of de mensen die op de rijstvelden werken.

Na de tour gingen we gelijk door naar Hanoi en daar zijn we nu.dit was onze eerste dag Hanoi en het is echt een hele leuke stad, Voor zover we dat hebben kunnen zien. Heel modern eigelijk. Vanavond zijn we lekker tapa's gaan eten,hebben we latte's gedronken en smarties gegeten. Nu wel buikpijn maar ff geen noodles, geen plakrijst, geen chili

Charles Leslie David

All I can say is, you use as many words as I do! Enjoyed our time together.

Brenda

Hoi Loes en Dan,

Ik heb net van Wendy jullie site opgekregen en heb even alle verhalen en foto's bekeken. Jullie hebben al veel meegemaakt joh! Veel is ook herkenbaar voor me erg grappig. Jullie waren in BKK bij Lumpini park, das echt maar een paar 100 meter lopen vanaf het stadion, gewoon de grote weg volgen, kan niet missen.
Verder hoop ik dat jullie doorreizen naar Laos, want daar zijn de mensen echt het aller relaxt-t. Vooral Vientiane aandoen en gaan tuben, dan zijn alle zorgen weg!
Ik wens jullie heel veel reisplezier en fijne feestdagen en blijf jullie gezellig volgen...

Liefs Brenda

danny&marloes

hey brenda!
we zijn nu inderdaad in laos en het is inderdaad super! wat een relaxte mensen inderdaad, vooral vergeleken bij vietnam.
rond oud en nieuw zitten we bij het tuben;)

dikke kus

Brenda

Hi Guys!

De beste wensen voor 2011!
Wat een heerlijkheid om O&N in een tube door te brengen ;)

xx