van laos terug naar thailand

Van laos weer terug in Thailand

Goed nadat we het taxiritje hadden overleeft waren we in Hongsa. Hongsa is geen toeristische plek, het ligt toaal afgelegen in een vallei en de reden dat we daar naartoe gingen was dat dat nog een plek is waar ze werken met olifanten. Dus geen toeristische attractie maar olifanten met een job. De olifanten werken in de het oerwoud om de gekapte bomen uit de jungle te slepen. Dat wilde ik wel met mn eigen ogen zien. Na een beetje geregel mochten we een dagje mee met de plaatselijke houthakkers. We moesten ongeveer 1,5 uur lopen de jungle in samen met de olifant, daar kozen ze een mooie dikke boom uit en de mahout(baasje van de olifant) begon de boom te kappen ondertussen stond de olifant gewoon los en ging lekker eten. Op een gegeven moment was het zover de boom was klaar om te vallen... pff best indrukwekkend wat een geweld, de olifant werd eraan vastgebonden en ze nam een sprint en trok gewoon die hele boom uit het bos, met zo ontzettend veel kracht, ze brak gewoon 2 andere(kleinere) bomen terwijl ze dat deed. Wist wel dat olifanten sterk zijn, maar om er zo dicht bij te staan is heel erg indrukwekkend. Hebben de olifanten een fijn leven?? Ik denk het niet, ze moeten keihard werken, maar ik denk wel dat olifanten in het circus en dierentuinen het een stuk slechter hebben, hier hebben ze een werkdag mogen ze hun kracht gebruiken en de rest van de dag lopen ze lekker los in de jungle.

Waar ik nooit echt bij stil heb gestaan is het kappen van het regenwoud. Ik haat van die supergroene mensen die lopen te bleren 'red het regenwoud' maar nu begrijp ik dat wat meer.Ze kappen en kappen, absoluut geen benul van de natuur en het feit dat ze de hele jungle wegkappen, je hoort bijna geen vogels meer, geen insecten en er leven bijna geen wilde dieren meer.... je ziet grote open vlaktes waar gewoon niets meer groeit en als ze op dit tempo doorgaan weet ik zeker dat er over 20 jaar geen oerwoud meer zal zijn in laos, alleen in de beschermde gebieden misschien. Hoewel ik me afvraag hoe beschermd die gebieden zijn...

Leerzaam tripje dus.

Na Hongsa zijn we naar de thaise grens gegaan met de bus, In thailand aangekomen leek het alsof we in het meest luxe land ter wereld waren aangekomen haha, er waren wegen, er waren gebouwen en mensen die engels konden. We moesten een nachtje overnachten in Nan en de volgende dag gingen we door naar Chiang Mai. Daar zijn Danny en ik 1,5 jaar geleden ook geweest en het was heel erg leuk om weer terug te zijn. Danny begon half te hyperventileren en bijna te huilen van blijdschap toe hij de mac donalds zag en ik de starbucks. We hebben ons lekker verwent, met lekker thais eten, starbucks, mac en massages. We love thailand!!! Wat voor ons toch wel het grootste verschil is zijn de mensen. Thaise mensen zijn zo leuk, zo vriendelijk en willen altijd wel een praatje met je maken. Dag erna zijn we op een 2 daagse trektocht gegaan. Dat hebben we 1,5 jr geleden ook gedaan maar het is gewoon zo leuk! We waren in een groepje van 5. Omar, dann en ik en 2 australiers (is dat een woord?) Kate en Cain. Van onze leeftijd. We hebben het superleuk gehad, Onze guide was een beetje vreemd en stelde zich voor als nr 1... Waar we natuurlijk 2 dagen lang grapjes over hebben gemaakt.en verder had onze guide er volgens mij niet zo veel zin in, maar dat maakte niet uit we hebben een supertour gehad, overnacht in een dorpje zonder electra. Waar het snachts echt freezing was!!! En s'octends kwam ike rachter dat ik de nacht had doorgebracht met een dikke zwarte spin in mn bed... En de volgende dag hebben we olifant gereden. Ik had mamma beloofd om nooit meer van mn leven op een olifant te zitten die slecht werd behandeld maar deze olifanten zagen er goed uit en ze waren supergoed getraind. De mahout was rustig en was erg lief voor zijn olifant. Daarna gingen we bamboo raften... dat was leuk de eerste 15 minuten maar toen moesten we nog 1 uur en 45 minuten en dat duurde echt een eeuwigheid en was een beetje saai. Na de tour zijn we terug gegaan naar chiang mai. S' avonds zijn we met zn allen uit gegaan en hebben we nog een aantal leuke mensen ontmoet. Volgende dag zijn de jungle flight gaan doen. De jungle flight is een parcour dat je aflegt in de jungle maar dan op ongveer tussen de 20 to 120 m hoogte. Er zitten staalkabels tussen de bomen en daar moet je tussendoor roetsen. Je klikt je vast aan de kabel en dan glij je naar de overkant. Very nice!! De hoogste was 120m en de langste 300m waar je van de ene berg naar de andere roetst.we hebben erg gelachen en heel het was echt heel erg leuk. We hadden superleuke tourguides die zo gek waren als een deur en die ondersteboven, aan handen, voeten voorbij kwamen roetsten. Ook stelde ze iedereen erg op hun gemak waardoor we een stuk relaxter waren, want het is natuurlijk best een beetje spannend. Vooral te bedenken dat er wel eens mensen naar beneden zijn gevallen en ik kan je verzekeren dat je dat dan niet meer na kan vertellen. Wij gelukkig wel;)

Volgende dag zijn we van chiang mai naar bangkok gevlogen. Phoe dat was ff spannend. Ben niet zo van het vliegen en het vleigtuig zag er niet echt.. uhm hoe zal ik het zeggen... nieuw uit....

Maar vlucht ging super en met een klein uurtje stonden we in bangkok, daar moesten we de nachtbus nemen naar champon (het zuiden van thailand) en vanuit daar de boot naar ko tao. Je moet er wat voor over hebben maar uiteindelijk waren we op mijn meest favoriete plekje ter wereld, ko tao!! We zijn naar hetzelfde plekje gegaan waar we 1,5 geleden waren. En dit is echt zo'n plek die ik iedereen wel zou willen laten zien. Mooi , maar niet te groot strand. Helderblauw water, romantische hutjes tegen de berghelling. Alles is nog heel authentiek en kleinschalig. We zijn er 3 dagen gebleven want we zijn nu onderweg naar Koh phangang omdat vanavond de full moon party is.

Vandaag ben ik jarig en wakker worden op ko tao is echt het beste cadeau ever! En vanavond dus mijn verjaardagsfeestje tijdens de full moon, wat wil ik nou nog meer haha. Voor de mensen die het niet kennen de full moon party is 1 van de grootste strandfeesten ter wereld. Die elke maand word gehouden met volle maan(duh) er komen ongeveer zo'n 20000 tot 30000 bezoekers. Dat is nog eens een verjaardagsfeestje toch? Zat trouwens te bedenken dat dit waarschijnlijk de enige keer zal zijn dat ik mn verjaardag vier in mn bikini ;)

Vanaf nu gaat ons laatste weekje vakantie in..;( Wil niet naar huis maar aan de andere kant heb ik alles en iedereen ook wel heel erg gemist. Dus is naar huis gaan helemaal niet erg!

Reacties

Reacties

Klaas

Goed verhaal weer. Nog van harte en hoop dat jullie genoten hebben van de buckets. Zie jullie snel weer aan de bar. X

wendy

he wat een heerlijk verhaal weer om te lezen,ik ga er ook elke keer weer met een kop thee en een koekje er voor zitten :-) geniet van jullie laatste week.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!