OHMMMMMMM

Momenteel zijn we in Pushkar, een heel klein heilig plaatsje voor de hindoes. Een pelgrimsoord waar hindoes naartoe komen om de goden te bedanken voor alle mooie dingen in hun leven. Dit plaatsje is heel belangrijk voor hen omdat er een brahma tempel is, waar er maar 1 van in de wereld is, bij de tempel zit een heilig meer waar de pelgrims naartoe gaan om de goden gunstig te stemmen, te wensen en het krijgen van een positieve karma.

Natuurlijk laten we niets aan het toeval over en hebben wij vandaag ook ons karma ff gunstig gestemd door bloemen te offeren aan brahma. En ja we hebben er weer een stip bij...

In Pushkar word geen vlees gegeten, er mag geen alcohol worden gedronken en je mag bijvoorbeeld op straat niet zoenen.

Ondanks dat het een heel religieus dorpje is, is het DE hotspot voor hippies. Hier zitten ze hoor, zo weggelopen uit de jaren 70! Ongewassen vieze dreadlocks, blote voeten ,ronde brilletjes en hippie kleding. Varierend van 20 jaar tot hippies van 50+. Ik vind dit persoonlijk een beetje to much, het zijn allemaal stoners en mensen die weglopen voor de realiteit. Maar ja, dat is mijn mening...

Wat wel superraar is dat er volop happy tea, special tea en dergelijken verkrijgbaar is. Als ergens happy voor staat zit er marihuana in en als iets special is, is het vaak alcohol. Als je in Pushkar een biertje wilt, bestel je special tea. Je krijgt dan een theepot met bier erin. Verder is alle drugs hier volop verkrijgbaar. En je kan duidelijk zien dat dat de reden is waarom hier zoveel hippies zitten... zucht. Een hoop rare blikken en ongeloof als je aangeeft dat je dat niet wilt. En de jongen van het guesthouse bleef maar aandringen dat hij happy lassi verkocht en happy soup. Ook is het natuurlijk niet done bij de hippies als je geen vegetarier bent!

Natuurlijk als je een echte hardcore hippie bent doe je aan yoga. En dat word hier volop aangeboden. Maar dat vind ik wel leuk! Dus Danny op sleeptouw, we gingen yoga doen! We hadden een plek gevonden ergens in een tempel. We waren maar met zn 2tjes dus we kregen prive les van de dochter van de yogi . Was erg leuk. De les startte met breath in....... and breath out.......... dan uit volle borst OHMMMMMMMMMMM Het doen van mantra's... toevallig op dat moment zetten de hari krishna ook volop hun gezang/matra's in of het was een westrijdje wie het hardst hari krishna kon schreeuwen.. Ik dacht alleen maar aan Danny hahahaha want dat had ik em maar niet verteld van tevoren, anders zou hij nooit mee gaan. Het was hilarisch en moeilijk om je lach in te houden!

Toen we weggingen kwamen we de yogi tegen en die vroeg of we de volgende ochtend een sessie wilde doen met hem. Dat hebben we vanochtend gedaan. Het is zo leuk ,want je ligt daar op een matje op de buitenplaats van de tempel. In de tempels om je heen hoor je monniken en priesters mantra's zingen. Een hele bijzondere plek om yoga te doen dus.

Ik had wel weer ff een Marloes aktie. Natuurlijk had ik weer een enorme bromvlieg om mn hoofd vliegen. Dus uit reflex wilde ik em doodslaan. (dit kan absoluut niet in het hindoeisme, je mag niets doden! En al helemaal niet in een tempel) hahaha dus ik zit daar om me heen te meppen en die yogi zat me echt zo aan te kijken. Toen ben ik maar terug in mn meditatiehouding gegaan en liet ik die vlieg 100x tegen mn voorhoofd aanvliegen.

2 dagen geleden zijn we ook nog naar een reiki dokter geweest. Ik heb een sessie bij hem gedaan omdat ik nog zo'n pijn in mn buik had. Heel bijzonder en de buikpijn is minder geworden.

Morgen gaan we naar Jodhpur. We nemen de bus vanuit hier, ik had hier graag nog langer willen blijven, maar we willen natuurlijk ook nog meer van het land zien. Pushkar is een heel bijzonder dorpje. We zijn er vandaag achter gekomen dat 26 okt het dawali festival start in heel India. Voor hindoes een groot feest. Zoals ons is verteld. Veel muziek, feest en heeeeeel veel vuurwerk...hmmm we zijn benieuwd. Rond deze tijd is het belangrijk dat we niet in de buurt zijn van Delhi. Omdat er een verhoogde kans zal zijn op bomaanslagen en gister is er een hele grote bom onderschept die gepland stond om af te gaan op delhi station tijdens het dawali festival. No worries wij zullen daar niet in de buurt zijn!

Ik ga Dann ff helpen met het doen van de was, tot over een paar dagen!

Dit keer hebben we het stukje samen geschreven, Danny en Marloes

Reacties

Reacties

wendy

Wat een top verhaal weer!! Ik ben zelf niet gek op yoga maar zo in of bij een tempel lijkt me te gek! Ik wacht geduldig af tot het volgende verhaal :-) xxx

Reneetje

Tof dit!
Ik kijk uit naar een Yoga sessie van Marloes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!