Varanassi

Deze stad is zo vreselijk smerig! Dit slaat werkelijk alles. Aangekomen op het treinstation waren we gelijk in shock. Echt Delhi is hier niets bij vergeleken. Nadat we het guesthouse hadden gevonden gingen we op het dakterras ff wat eten en drinken. Ondertussen zat ik in de lonely planet op te zoeken waar we ongeveer zaten. We hebben uitzicht op de rivier en terwijl we een tosti naar binnen aan het werken waren kwamen grote rookwolken onze kant op. En toen las ik het in de lonely planet, we hadden een guesthouse gekozen dat aan de burning ghats zit. Oftewel DE crematie plek van india. Het hoogsthaalbare om te sterven als hindoe.... die rook was hout en verbrande lichamen. Okeej de shock werd alleen maar groter. Na het eten zijn we een kijkje gaan nemen.... pfff heel bizar om te zien, houtstapels met lijken erop die ze laten opbranden en daarna word je de rivier in gegooid. Sávonds hebben we een boottocht gemaakt over de Ganges. Langs de burning ghats (weer...) en langs alle andere ghats (ghats =trappen). Verteld die jongen die de boot roeide, er drijven vaak lichamen want sommige lijken worden niet verbrand. Zoals de priesters, zwangere vrouwen, kinderen onder de 10 , als je lepra hebt of gebeten door een cobra. Dat word je lichaam vastgebonden aan een steen en word midden in de rivier naar beneden gegooid. Maar soms gaat het touw los en komt het lijk weer naar boven... was een heerlijk ontspannen bootritje dus... zo kwamen er drijvende hondenlijkjes voorbij... niet echt iets voor mij dit...

De mensen in Varanassi zijn vreselijk. Je word continue lastig gevallen, maar echt heel extreem, where are you going, where are you from, want to buy, want to buy pfffff en het is vies, oh mijn hemel! Overal ligt poep en afval, bloed, kots noem maar op. Overal!!! danny zei, ik ben gewoon geneigd om me op te sluiten in mn hotelkamer en pas eruit te komen als we weggaan hahaha.

Gelukkig hebben we dat niet gedaan, vanochtend heb ik een yoga lesje gedaan en straks gaan we weer. En net zijn we een beetje van de rivier af gegaan We waren op zoek naar een pinautomaat, we vonden er wel 20 maar allemaal deden ze het niet. Uiteindelijk hebben we er eentje gevonden, op de terugweg hebben we superleuke marktjes gevonden. Dus we hebben wel een leuke dag gehad. Morgen gaan we naar Haridwar, Nog een heilige plaats voor de hindoes (hoeveel kan je er hebben). Maar veel kleiner en hopelijk kunnen we het laatste stukje van onze reis, lekker chillen. We gaan met de trein en de reis duurt 20 uur... daar gaan we weer!!!

Reacties

Reacties

Reneetje

Wow heftig dit jongens...Expeditie Robinson is er niks bij!

Debbie en Ben

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik vermoedde al dat het zo vies zou zijn en vaak irritant doordat de mensen aan je blijven trekken en vragen. Het lijkt me een geweldige ervaring voor jullie, maar zelf ben ik er nog niet aan toe om daar heen te gaan. Ik ben benieuwd of er nog reisjes komen die dit kunnen overtreffen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!