een update!

Momenteel zijn we in Missouri op +/- 2000m hoogte. We hebben uitzicht op de sneeuwtoppen van de himalaya. Heel ander India! Is wel koud! We moeten gewoon lange mouwen aan!

Vanuit Varanassi zijn we met de trein dus naar Haridwar gegaan. Danny had me overgehaald om een klasse lager te nemen in de trein. Slaapklasse zonder airco. Dit was stukken goedkoper dan airco en met airco vinden we toch maar koud. Oh mijn hemel... ik kwam de coupe in....mn ogen liepen alweer vol met tranen... wat was het vies. De bedden de muren...kakkerlakken en een vreselijke urinelucht.. Danny gaf me even ‘de look’ van je gaat niet zitten janken. Het waren 18 lange uren... Aangekomen in Haridwar hebben we een hotelletje gezocht. Was oke, maar Dann vertelde achteraf dat mn grote vienden (kakkerlakken) er ook liepen, maar ik had ze gelukkig niet gezien.

In Haridwar hebben we een beetje rondgelopen. Tempels bezocht en Sávonds gingen we kijken bij de punjab. Ik weet niet helemaal precies hoe of wat, maar het is een ritueel waarbij ze de goden eren. Dit gebeurd aan de ganges (de heilige rivier) dit ritueel is elke avond, en het is druk!!! Overal zitten en staan mensen. Wij gingen er ergens tussen staan en bleven rustig wachten. Uiteindelijk begint het ritueel en gaan monniken een ceremonie uitvoeren. Het was net of Madonna aan het optreden was. Iedereen werd histerisch, ging staan en toen gingen ze doen waar Indiers het beste in zijn! Duwen!!! Iedereen gaat duwen! 30 jaar , 50 jaar, 90 jaar!! Daarna word het rellen! Een ajaxwedstrijd is er niets bij! Danny dacht dat ie bij Ajax- Feijenoord was en wilde al beginnen te zingen en stenen gooien haha. Maar even serieus, deze mensen zijn bij een religieuse ceremonie, die elke avond word gehouden, waar deze mensen hun goden komen bedanken en dan gaan massaal rellen. Danny en ik kregen een beetje de slappe lach en toen zijn we maar weg gegaan. We gingen wat eten. Ik liep naar binnen bij een klein straatrestaurantje, zag er wel ok uit. We kregen de kaart en bestelde eten. Vervolgens zie ik ze opeens weer.... kakkerlakken! Dann zegt kijk eens in de keuken.Oh hemel, honderden...nee duizenden. Op de tafel, op de muur, overal.... Maar we hebben er wel gewoon gegeten en het eten was goed.

Volgende ochtend zijn we naar Rishikesh gegaan. Ik had daar heel erg zin in, omdat het de stad is waar alle yoga ashrams zitten en ik wilde dat wel eens zien. Nou van alle hippies die we hadden gezien. Was dit toch wel het hoogtepunt. Ik stel voor om er een tv programma van te maken. Hippie in de hood. Je hebt er de echte, die uit de jaren 70 zijn blijven steken en je hebt de wanna be’s. Die denken als ik een ali babba broek aandoe, mn haar niet meer kam en op blote voeten loop (wat in india echt te goor voor woorden is, want overal ligt stront) dan hoor ik erbij. De 1 zweefde nog hoger dan de ander. Wel leuk, lekker koffietje gehaald bij de coffeeday (india’s coffeecompany) en hippies spotten. We hebben heel veel gewandeld. Door de bergen door de jungle. Was erg leuk om een ander india te zien, met heel veel natuur en mooie watervallen. Loop je te wandelen en ineens midden in de jungle zit er een familieaap om je heen, Nou kom je veel apen tegen hier in India, maar dit waren hele andere, veel groter, met superlange staarten. We zijn op een muurtje gaan zitten om ze gewoon eens te tijdje te bekijken en ze zijn zo grappig en nieuwsschierig!Leverde veel leuke foto’s op. Gister was het Dewali en werd er rond een uurtje of 9 s avonds belachelijk veel vuurwerk af gestoken. Net oud en nieuw!

Vanochtend zijn we naar missouri gekomen. Net gingen we eventjes wandelen en toen zag ik hoe een puppy werd overreden.. pootje vreselijk verbrijzeld.Ze gilde van de pijn. Ik eropaf, Mamma hond beet de man die het hondje had aangereden toen hij zijn auto uitkwam, hij is snel ingestapt en weg gereden. Danny en ik mochten wel wel bij van de moeder hond, maar de puppy wilde niet opgepakt worden, dan werd ze nog hysterischer. alles geprobeerd om een dierenarts te zoeken, maar ze hebben maar 1 dierenarts en die is vandaag uit de stad. Hij zou vanavond terugkomen en naar het hondje gaan kijken. (geloof je het zelf). Ik ben ontroostbaar en heb er eerlijk gezegd ff genoeg van. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen denk ik. Ik moest net langs het hondje terug en hij ligt er nog steeds, in shock...

Bah... buikpijn heb ik ervan.

Maar we hebben ook nieuws (voor de mensen die het nog niet wisten)

Begin december gaan danny en ik voor minimaal een jaar naar Mozambique! Daar gaan we wonen en werken op een supermooie lodge www.nuarro.com. Onze droom komt eindelijk uit! Danny word maintaince manager en ik ben de food en beverage manager en als alles geregeld kan worden kan razzje gewoon mee en die krijgt de baan als waakhond (haha zie je het voor je). We hebben er superveel zin in! En we hopen natuurlijk dat jullie ons allemaal komen opzoeken!

Reacties

Reacties

wendy

Ah dat hondje,zelfs ik heb er buikpijn van :-( en omg wat gaan jullie lang weg!! Vind het wel super leuk voor jullie,en Uh ik langs komen mmm ff over denken en eerst foto,s kijken hoe het er uit Ziet :-p

oma suurendonk

hallo danny zielig van dat hondje.maar ben blij dat jullie het mooivinden om te doen maar een jaarvind hetlang maar ik vind het geweldig voor jullie,
jullie genieten dat vind ik belangrijk.
nou dikke kus voor beide geniet maar kijk uit.

oma suurendonk

hallo beideschatten ben blij dat ik weer wat te lezen had 'nou hier gaat alles goed geen zorgen.
groetjes dikke knuffel van je oma .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!