bijna home sweet home

Vandaag ons laatste dagje. We zijn alweer in Delhi.

Na mijn laatste verhaaltje zijn we de volgende ochtend de berg afgegaan en zijn we naar dehra dun gegaan, een stad aan de voet van de bergen. Daar zijn we gaan slapen in een tibetaanse gemeenschap. Dehra dun ligt namelijk niet zo ver van de tibetaanse grens. In de gesloten gemeenschap stond een levensgrote budha en een enorme stupa (tempel) Ook is de Dalai lama hier meerdere malen geweest. Super mooi en tibetanen zijn hele vriendelijke, rustige, schone mensen. Dus het was alsof we eventjes india uit waren! De volgende ochtend zijn we met de bus richting Delhi gegaan. Pff dat was een 7 uur in een gare bus, met een hele slechte weg. Het eerste wat opviel was hoe je een grote dikke smogwolk inreed, ongeveer vanaf 40 km van Delhi vandaan. En die wolk werd alleen maar dikker naarmate we dichter bij Delhi komen. De smog is hier echt niet normaal!

Vandaag gaan we Delhi nog even in en dan zit het erop!

Willen we graag naar naar huis JA!

Was India wat we ervan verwachtte JA!

Was het de moeite waard JA, dat wel!

Dit is mijn mening over India, ik zeg nietdat het zo is, maar zo hebben wij het ervaren.

Het is vies. En vies is een understatement. Het is walgelijk! Maar je leert er op 1 of andere manier wel mee omgaan. Wij vinden de mensen niet leuk. Totaal anders dan zuid oost azie. Alles draait om geld en nog meer geld. Als toerist heb je het goed in india. Je staat bovenaan en dat kan je merken want je lijkt wel de koningin. Maar hoe kunnen deze mensen leven in zo'n samenleving. Er liggen mensen dood te gaan op straat! Overal liggen uitwerpselen en andere vieze dingen. Dieren zijn ziek en gewond en strompelen over straat. Dit is maar een gedeelte van de Indiaanse samenleving. Een ander deel heeft i phones. Laptops en zijn super modern. Hoe kan je je ogen sluiten voor zoveel leed? Ik kan dat niet en ik wil dat ook niet.

Ik vind het hindoeisme een mooi geloof. Maar in dit land word het geloof ontzettend misbruikt. Mensen leven voor de buitenwereld. Uiterlijk vertoon. Alles draait wederom om geld. Laten zien hoeveel je hebt. Zogenaamd een goede hindoe zijn, maar absoluut niet zorgen voor je medemens. Ik denk niet dat geloof op die manier bedoeld is toch? Toch zijn er wel oprechte Indiers, mensen die 1 zijn met hun geloof, maar helaas hebben wij er maar een enkele mogen ontmoeten.

Ik zou toch wel nog een keer naar India willen, misschien het oosten of het zuiden. Het is een fascinerend land ondanks al het onmenselijke.

Zie jullie thuis!!

Reacties

Reacties

oma suurendonk

nou jongens ik heb echt genoten van jullie verhaal
ben blij dat jullie het ondangs alles het toch hebben meegemaakt wat een bellevennis .dat kunnen ze jullie niet meer afpakken.maar nu naar huis.tot gauw knuffel voor beide.ik hou van jullie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!