hoofdstuk Mozambique gesloten.... of toch niet

27 februari zijn wij vertrokken van Nuarro. Onze vlucht zou eigelijk 3 maart gaan, maar was verzet naar 5 maart, dat konden we niet doen want ons visum zou 3 maart aflopen. Dus we hebben ons ticket verzet naar maandag 27 februari. Daar kwam bij dat wij Nuarro zo snel mogelijk wilde verlaten. De aandeelhouders hadden toegezegd ons salaris te betalen van de afgelopen 3 maanden voor 24 februari. Helaas op 24 februari stond het er niet op en voelde danny en ik de bui al hangen.

Oke laten we realistisch zijn. We zijn opgelicht. Gehaald naar Afrika, 7 dagen in de week je het leplazerus werken en aan het eind berooid achter blijven. We zijn boos, heel erg boos, maar ook verdrietig. Verdrietig omdat we 3 maanden heel erg intensief met de mensen hebben gewerkt. Verdrietig omdat ik niet kan begrijpen waarom mensen dit doen. Helaas voor de aandeelhouders zijn danny en ik vechters en hiermee bedoel ik dat ik ga terugvechten. En ik geef nooit op en ik laat nooit meer los. Wij gaan deze strijd aan en Diederik renerdal (degene met wie wij contact hebben hierover) zal worden aangeklaagd. Verder zal ik publiek gaan met ons verhaal en alles wat ik weet over Nuarro naar buiten brengen.

Zo is het namelijk een leuk detail dat Nuarro ecolodge van al zijn klanten een gedeelte van de opbrengsten spendeerd aan de communtie, wat word gebruikt voor het bouwen van scholen en klinieken. Nou ik kan je vertellen dat dat niet gebeurd. Dat geld gaat linea recta in de broekzak van de aandeelhouders. Ze geven geen moer om de plaatstelijke bevolking en zelfs het lokale personeel krijgt geen fatsoenlijk eten. Eten dat ik nog niet eens aan Razz zou geven. Interresante weetjes als je claimt om een eco lodge te zijn en daarmee klanten heel erg veel geld laat betalen.

Diederik vind dat we geen recht hebben op betaling van ons salaris omdat David en Monica na hun vakantie van de afgelopen maand vinden dat we niets hebben gedaan. Natuurlijk waren wij hierop voorbereid en hebben we alles bijgehouden in een logboek en foto's gemaakt van al onze werkzaamheden. Met niets gedaan bedoelen zij, we hebben de keuken geschilderd, al het houtwerk in het restaurant (het restaurant is van hout gebouwd) geschuurd, behandeld tegen insekten en opnieuw gelakt. Lampen en lampenkappen vernieuwd. Alles opnieuw gestoffeerd, nieuwe kussens gemaakt van schuim. Een elektrakabel gelegd van het restaurant naar de keuken. Hout besteld en getransporteerd naar Nuarro. Alle shopping gedaan om het onderhoud te doen voor de lodge 300km verderop. Dit is ff een kleine opsomming, maar lang niet alles. Verder hebben we nog de hele lodge draaiend gehouden, salarissen betaald aan het personeel en onverwacht klanten ontvangen. Nee Dann en ik hebben echt helemaal niets gedaan de afgelopen maand.

Moet de hele tijd denken aan het nummer van andre hazes ‘kleine jongen'

‘Er zijn veel goede mensen, maar slechte zijn er ook helaas het is waar'

Jammer dit was onze droom, dit wilde we graag doen en we hebben er alles voor opgegeven. Duurt eerlijkheid het langst? Comes around goes around? Ik hoop het...

Maar we gaan niet onze vakantie laten vergallen, we zijn in Kenia!!! Hakuna matata!

Op dit moment zijn we in nairobi. Morgen gaan we een 8 daagse safari doen door heel kenia heen. Mamma is eergister aangekomen samen met Yvonne en het is heerlijk om gewoon eens plezier te maken. Mijn kenia verslag komt na de safari ;)

Reacties

Reacties

Christa

Wat een onbeschoft zooitje zeg!!!
En aan de andere kant moet je maar blij wezen dat jullie er nu achter ipv dat je daar een jaar had gezeten. En die David en Monica moeten eens naar hun zelf kijken ( hun zijn toch van die puppies) nou have fun....

Alain

Wijze les... En inderdaad net zo lang blijven vechten totdat je je recht behaald hebt...

Ongelofelijk dat mensen zo omgaan met andere mensen... Blijft een apart verhaal dit zeg... zie je alleen maar op tv... Nou, hang in there!

Marianne

Ja, inderdaad ongelooflijk! En dat noemt zichzelf een eco lodge, meer een 'rip off lodge' lijkt mij!
Niet de moed opgeven jongens en zoals je zelf zei: 'what goes around comes around' always!!
Watch out, Danny en Marloes op oorlogspad!
Maar nu eerst genieten van een lekkere safari!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!