kenia & BACK HOME!!

Aangekomen in kenia zijn danny en ik de eerste dag gaan rondlopen door Nairobi. Hele dag beetje rondgewandeld en de boel verkent.

Tweede dag zijn we een tour gaan doen, eerst naar de vulkaan longonot. Die hebben we beklommen en rond de krater gewandeld, supermooi. We konden alleen 3 dagen niet meer bewegen van de spierpijn hahaha.

Daarna zijn we door gegaan naar Mount Kenia. Daar zijn we een dag gaan sightsee-en en naar een dierenweeshuis geweest. Dieren die of zijn achtergelaten door stroperij of wanneer de ouders door wat voor een reden zijn overleden. Het was zo leuk. Allemaal aapjes die op je komen en een tamme impala. Erg leuk om die dieren van dichtbij mee te maken.

Dag erna hebben we een wandeling gemaakt door de bossen rondom Mount kenia en later op de middag terug gereden naar Nairobi.

Die avond hebben we mamma en yvonne opgehaald van het vliegveld. Vond het erg leuk om mams weer te zien en we hebben de hele avond zitten gieren en brullen op de campsite waar we verbleven.

Heerlijk om weer te lachen en stomme grapjes te maken en niet alles zo serieus te nemen, heel eventjes waren we alles vergeten. Dinsdag zijn we vertrokken op safari. In de ochtend vertrokken we naar de Masaai Mara. We begonnen gelijk met een avond gamedrive. Waanzinnig! Wat een mooi park, wat een mooie natuur. Hetzelfde park word gebruikt in de film ‘out of africa' en dat maakte altijd al zo'n indruk op me. Nu was ik er zelf!

2e dag was ook geweldig maar de 3e dag sloeg alles!

We reden heerlijk door alle grazers heen, zebra's, gnoe's en impalaatjes. Toen kwamen we een enorme kudde buffels tegen. Zo'n 200-300. In het midden van de kudde zette george(onze gids) de motor van de auto uit en hebben we een tijdlang midden in de kudde gestaan. Dat was echt heel bijzonder, al die grote massieve dieren om je heen en al het reilen en zeilen van zo'n kudde.

Waarneer er zo een grote kudde is, zijn er ook roofdieren . En ja hoor 100 meter verderop lag een leeuwenfamilie. Zo'n 20 leeuwen, die de kudde goed in de gaten hield. Wachtend op een moment van zwakte van 1 van de buffels. De leeuwen waren hongerig en george vertelde dat ze niet meer lang konden wachten, ze moesten gaan eten. Op datzelfde moment stond 1 van de vrouwtjes leeuwen op en liep richting de kudde. Al gauw volgde meerdere vrouwtjes en werd de grote kudde beslopen door zo'n 8 leeuwen. Dit was zo spannend! Onze hartslag zat in de keel. Want ze waren hongerig, maar zaten we nou echt op een catch te wachten? Wilde we dit wel zien? Helaas op dat moment had de kudde buffels het door en werd er alarm geslagen en verplaatste de kudde. Maar de leeuwen gaven niet op. Opnieuw gingen ze eropaf. 1 van de vrouwtjes was ontzettend dichtbij en dook in het gras om de buffel te bespringen. Opeens kwam er een groep buffels aangerend en had de leeuw geen kans meer. Het groepje redde de buffel die alleen was en de kudde was weer bij elkaar.' Shit' riep mamma hahaha die eerst absoluut niet wilde zien dat een leeuw een buffel zou pakken. Maar ze zat er helemaal in zei ze!

Wij zijn verder op safari gegaan maar rond 3 uur hoorde we over de radio in het park dat de leeuwen waren geslaagd. Ze hadden een buffel. We zijn er nog heengegaan en zagen hoe de leeuwen een buffel uit elkaar aan het trekken waren. Ik weet het, het klinkt niet echt smakelijk, maar dit is iets wat je gezien moet hebben.

In de eerste 3 dagen hebben we de big 5 gezien. Inclusief luipaard. Wat een geluk. We hebben nog hilarische nachten beleefd omdat de hyena's tot groot ongenoegen van mamma s'nachts naar ons kamp kwamen. Je hoorde ze geluiden maken en rondlopen en mamma was er van overtuigd dat ze haar rits van de tent konden openmaken en dat ze in de tent zouden komen. Tsja je weet maar nooit natuurlijk!

Vanuit masaai Mara zijn we naar lake Nakuru gegaan. Daar hebben een game drive gedaan en vanuit daar zijn we naar lake navaisha gegaan en daar zijn we door hell's gate gaan fietsen. Tussen de zebra's, de pumba's en de wildebeesten. Was heel erg leuk!

De dag erna vertrokken we naar het emboseli. Het laatse park dat we zouden bezoeken. Het park is supermooi en op de achtergrond heb je de kilamonjaro, de hoogste berg van afrika (die overigens in tanzania staat, maar wel op de grens met kenia). Weer allerlei dieren gezien, maar het hoogtepunt was op de weg terug naar het kamp kwamen we in een olifantenkudde. Zonder overdrijven waren dit meer dan 300 olifanten. Inmens groot en inmens grote slagtanden. Zo verschrikkelijk indrukwekkend, vooral waarneer de mannetjes diep zuchten en er een gebrul komt wat door merg en been gaat. Wauw wat een manier om de safari af te sluiten.

Volgende ochtend vertrokken we naar de hoofdweg en daar zijn we op een bus gestapt naar Mombasa. Mombasa is een drukke vieze afrikaanse stad. Beetje indiaas oogt het. Leuk om gezien te hebben maar meer ook niet. Vanuit Mombasa zijn we naar Tiwi beach gegaan en daar zitten we nu in een hele grote cottage. Heerlijk aan het strand, lekker niets doen en de moeheid van de afgelopen maanden komt er allemaal uit. Onze dagen bestaan uit zwemmen, zonnen, luieren, en eten. Vis en fruit word elke ochtend vers aan onze veranda verkocht. We leven als een god in....(uhm) kenia. Verder zijn we verwikkeld in een gigantische onderlinge strijd. we spelen jokeren en de winnaar krijgt pumba! nou ja een beeldje van pumba dan... maar dit word gespeeld met bloed zweet en tranen!

24 maart, wildebeest camp, nairobi

Dat was het dan, vandaag gaan we terug naar huis. Mam en yvonne zijn vanochtend opgehaald en wij vertrekken vanavond. De pumba is gewonnen door Yvonne, het was tot op het laatste moment spannend en we hebben alles gegeven ;)

Vind het zo spannend om terug te gaan. Verdrietig maar ook weer heel blij.

Wendelien en co

Welkom terug

oma suurendonk

fijn dat je je vakantie mooi kon afsluiten,je heb t het mooi gehad .en nu gauw weer naar je echte huis in
holland ,waar ik ook blij om ben dat je dan weer thuis bent .schatten tot gauw goedereis naar huis dikken kus......